måndag 6 december 2010

...och därmed basta!

Idag skulle jag ha tränat på CityRehab efter jobbet. Men jag var helt enkelt alldeles för trött, så jag åkte hem och vilade istället. Efter ett par timmar började jag dock piggna till lite - men då var det för sent att åka till sjukgymnastiken. Men simhallen hade inte hunnit stänga, så det blev deras ångbastu istället. Där kan man ju också stretcha!

En kollega berättade föresten idag om en bastumössa som man spolar i kallt vatten och sedan har på huvudet i bastun. Enligt honom är det väldigt behagligt med en sådan när man bastar - och jag kan ju tänka mig att man inte blir lika snurrig ifall man håller huvudet svalt. "Och du blir nog ensam i simhallens bastu, ifall du har mössa på dig!" trodde han. Fast jag har alltid inpackning i håret när jag sitter i bastun - och då vill man ju att huvudet (håret) ska bli varmt!

Ikväll fick jag föresten för första gången frågan: "Går du ofta hit?" i en bastu! (Ångbastun är gemensam för alla badgäster.)

Inga kommentarer: