torsdag 18 november 2010

I´m back!!!

Idag var jag äntligen tillbaka på jobbet igen! Dunderpenicillinet har definitivt haft STOR effekt! Visserligen hade jag drivor av mejl och mängder av ärendet att ta tag i åt mina kunder... men roligt var det!

Var rädd att jag skulle vara som en trasa efter dagens slut - men energin räckte även till en kort ridtur! Första ridturen på 3 veckor - gissa om jag haft abstinens?! Jag har ju knappt ridit sedan det började vara kallt så jag har inte hunnit plocka fram alla säsongens attiraljer... när jag skulle sadla insåg jag t ex att min "rattmuff" i fårskinn inte var monterad på sadeln. Den ligger antagligen uppe i Josefshallen, vilket innebär att det skulle ta max 5 minuter att gå och hämta den. MEN i det läget var jag så oerhört ridsugen att det kändes helt omöjligt att skjuta fram ridturen 5 minuter till, så jag fick rida utan.

Red på ridbanan, bara ca 30 minuter för att jag skulle få en "mjukstart". Med min kropp kan man inte vara nog försiktig... Red på en stor åtta över hela ridbanan med ökat tempo på diagonalerna för att få igång Feykirs "dieselmotor". Tränade sedan halt-rygga-direkt fram i tölt. Det visade sig att Feykir försökt förtränga att det ska vara eftergift när man ryggar så vid första försöken fick vi rygga låååångt. Men tillslut hade vi friskat upp hans minne. När vi gjorde igångsättningar direkt från ryggningen blev tölten riktigt bra!

Energin räckte alltså både till jobb och ett kort ridpass idag! Men nu är den SLUT - tror faktiskt jag ska vika in hovarna redan nu. (Lindas uttryck - men det är så BRA så jag lånar det!)

Inga kommentarer: