tisdag 16 november 2010

Dramatik i Fällforsån!

I mina gamla hemtrakter utspelade sig riktig dramatik tidigare idag när en häst som gått ner sig i ån räddades efter en dryg timme i det iskalla vattnet. Ni kan läsa mer och se de dramatiska bilderna från räddningsaktionen här.

Själv har jag varit på vårdcentralen idag - min örontrumpetsinflammation har inte velat ge med sig trots penicillin och kortisonspray sedan i lördags. Läkaren jag fick träffa idag misstänkte att resistenta bakterier är orsaken(vilka tydligen är mkt vanliga i Egypten - där de använder antibiotika väääldigt frikostigt). Fick därför byta det vanliga penicillinet mot en "dundervariant" och dubbla mängden kortisonspray. Det skulle ju vara rätt trevligt att börja må bättre igen! (När jag är för trött för att blogga - då är jag verkligen helt slut!) Att få tillbaka lite hörsel på höger öra vore inte heller helt fel...


Inga kommentarer: