onsdag 29 september 2010

Utökad repertoar!


Idag har Feykir och jag travat också! (Jo, jag erkänner liiite galopp blev det också! Feykir kunde inte låta bli och han bjöd på så rund, fin galopp att jag bara inte kunde avbryta på en gång...!) Pratade med ET-Maria innan ridningen idag och eftersom han varken protesterat när jag kortade tyglarna eller när jag bad honom korsa bak igår så tyckte hon inte att vi behövde hålla oss till skritt längre. Det är ju lite svårt att veta hur väl "mjukdelsskadorna" (eller vad det nu kallades) på insidan av Feykirs bakben hunnit läka - men jag ska nu succesivt börja rida övriga gångarter och se hur han reagerar.

Bad honom korsa bak några gånger - med större krav än igår - och ingen av gångerna reagerade han på något sätt som indikerade att det gjorde ont eller var obehagligt. Det bådar gott!

Även idag red jag upp bakom bommen - och ridturen gick ju betydligt snabbare den här gången eftersom vi inte bara skrittade. Men jag tyckte det var lika bra med en kortare sväng. Nu får han vila i morgon och känns han helt OK på fredag så tar vi en lite längre ridtur då. För andra veckan i rad missar vi alltså Sylvialektionen. Men förhoppningsvis kan vi vara med igen redan nästa vecka!

Inga kommentarer: