lördag 4 september 2010

Härligt höstväder!


En riktigt härlig dag - soligt och skönt. Hösten när den är som bäst! Stoflocken verkade hålla med mig om det! (Ja, de är inte fler ston än så här i Mariebäck numera, sedan verksamhetshästarna sålts. Och vallackflocken är bara aningen större. Det känns lite konstigt när man är van att det är så mycket hästar! Och konstigare kommer det väl att kännas nu till vintern när inte stallet är fullt av ridskoleelever hela kvällarna!)

Hade turen att få sällskap av Fia och Lukka ut på ridtur idag! Efter gårdagens töltträning antog jag att Feykir var ganska stel i musklerna så jag ville gärna rida ut i skogen - och det ville Fia också! Vi red "turridningsrundan" fast utan att rida ända bort till galoppbacken. Istället red vi en liten specialrunda innan vi vände hemåt igen. Mycket skritt blev det (och trevligt prat) men även en hel del galopp. Hästarna verkade lika nöjda som vi över upplägget!

Tillbaka i stallet kom jag ihåg att godisstretcha Feykir - och sedan stretcha mig själv också ganska ordentligt. Fast jag fick varken godis eller bacon för besväret... Skulle egentligen ha åkt tillbaka till Mariebäck för att kvällsfodra, men bussige KG har lovat att göra det åt mig. De bor nämligen där i helgen när Sylvia är i Kiruna. TACK KG!

Inga kommentarer: