torsdag 12 augusti 2010

Nu är det för sent...

Det blir ingen tävling för mig i höst... Idag var sista dagen att betala anmälningsavgiften till Vindurs hösttävling - och jag har inte betalat... Min hälsa är alltid en (extra stor) riskfaktor så här års. Dessutom upptäckte vi igår att Feykir hade fått en spark på ena skenbenet bak, var rejält svullen och väldigt öm. Om jag skulle tävla redan nästa helg skulle jag behöva rida massor av ökad tölt under de närmaste dagarna. Men det kändes ju inte aktuellt nu... Hovslagaren sa att jag skulle hålla ett extra öga på Feykirs ben för med en sådan skada var det tydligen risk att det kunde börja bildas överben - och då borde jag åka till klinik och få det bortbränt/-fryst. För Fias Ljúfa hade det börjat bildas överben när hennes fraktur läkt - och då sa veterinären att Ljúfa skulle hållas i stillhet för att "benbildningen" skulle avklinga. Alltså vill jag ju inte anstränga Feykir i onödan nu heller.

Har varit hos Feykir i kväll och kunde då till min glädje konstatera att svullnaden hade gått ner och att han inte alls verkade så där trycköm som igår. Testade att longera för att se om han verkade halt. Hm... longerat har vi inte gjort på lääääänge - så först sprang inte Feykir alls och sedan blev det en del stressad grisepass... men tillslut travade han i alla fall. Jag kunde inte se någon hälta - men om han bara markerade lite är jag inte säker att jag skulle ha sett det...

Hur som helst vill jag ju absolut inte riskera något med min ögonsten även om jag så GÄRNA ville tävla! Det är ju faktiskt 9 månader till nästa chans...

Nåja, vad är väl en tävling i Skellefteå? Den kan ju vara alldeles dö´trist och tråkig och ... alldeles underbar!

Inga kommentarer: