onsdag 2 juni 2010

Hoppsan, jag köpte visst ett nytt träns!


Det ÄR ju så KUL att köpa hästprylar!!! På Vindurtävlingen "råkade" jag köpa ett nytt träns! Det har fått "marinera" i paraffinolja i ett dygn och efter dagens ridtur var det dags att prova det på Feykir. Han var måttligt road... ville mycket hellre ägna sig åt kraftfoder!





...alternativt buffa på matte så hon förstod att hon skulle plocka fram kraftfodret. Så jag fick hur många bilder som helst där man inte såg mycket mer än en (hungrig) mule, trots att jag backade och backade och backade... Men här är i alla fall två där ni kan se ungefär hur det nya tränset ser ut: riktigt smala remmar. En trevlig variation till mitt fina "jag överlevde operationen-träns" som har riktigt bred kandarnosgrimma! Det tränset använder jag när jag rider på vanligt tredelat bett och det här kommer att vara tränset för halvstången. Smidigt att ha ett träns/bett så jag inte behöver hålla på att flytta om!

Inga kommentarer: