tisdag 11 maj 2010

Nya boots!



Ni har väl inte missat de nya reglerna i FIPO ang viktboots - att de max får väga 250 g?! De jag haft väger 280 g - så det var bara att köpa nya. Hämtade ut paketet från Lillhästen idag efter jobbet. De är verkligen VÄLDIGT vita när de är nya! Mina gamla ser inte riktigt ut så här... trots att jag i huvudsak använt dem på tävling - alltså 2-3 gånger/år.

I o m de nya reglerna har förståss värdet på 280 gramsboots rasat. Ett par nya kostar ca 1000 kr men för ett par veckor sedan såg jag att ett par (visserligen begagnade men enligt uppgift i bra skick) sålts på Tradera för knappt 300 kr! :-O Ett sådant prisras får ju New York-börsens ras i slutet av förra veckan (när man pratade om "fritt fall") att verka hur beskedligt som helst!

Men nu har jag alltså ett par boots med tillåten vikt i min ägo - i god tid inför första tävlingen. Det känns bra!

Inga kommentarer: