fredag 26 mars 2010

En vilodag till...

...OJ, vad fredag eftermiddag är låååång på jobbet när man varit van att få sluta redan till lunch! :-O Tyvärr blev det ingen träning idag heller... precis som igår var jag alldeles för trött när jag ÄNTLIGEN fick gå från jobbet. :-( Var verkligen i valet och kvalet - jag mår ju så mycket bättre om jag tränar... men då måste jag ju orka träna också. Efter mycket velande slutade det med att jag åkte hemåt.

På vägen hem passerade jag en mataffär som hade annonserat om en stor låda frysta räkor (5 kg) för bara 99 kr. Jag gick in - för jag ÄLSKAR skaldjur - men de var slut. Och då blev jag ARG - verkligen på riktigt dåligt humör! Alltså, nu snackar vi om Anna som normalt har världens längsta stubin! För mig blev det en väldigt tydlig signal på att jag definitivt var för trött för att rida. Att reagera så häftigt på en liten struntsak. Jag menar, nog har jag råd att köpa en påse räkor till ordinarie pris också - jag behöver ju faktiskt inte heller köpa 5 kg på en gång!

Feykir hade definitivt inte förtjänat att utsättas för en matte med så kort stubin - så det var helt rätt att jag åkte hem! Bassängträning hade väl möjligen kunnat funka, men ingen bassäng är öppen på fredag kväll...

Har haft rejält ont i rygg, axlar och nacke de senaste dagarna och nu ilar det våldsamt i många av fingerlederna också... Väderprognosen säger att det ska bli snöoväder - och min kropp verkar hålla med...

Inga kommentarer: