torsdag 14 januari 2010

Sjukgymnastikridning


Bestämde mig för att satsa på lite "sjukgymnastikridning" - och på ridbanan så att jag snabbt kunde avbryta ifall jag fick för ont. Red massor av volter och serpentiner i skritt så att Feykir verkligen fick "böja och bända" på kroppen. Nyttigt! Gjorde lite av samma sak i trav också. Han håller traven bra nu även i vändningarna - fast formen i vändningarna behöver vi fortfarande jobba på!




Red några stora åttor i trav, så att vi använde hela ridbanan. Testade sedan att fatta galopp när vi kom ut på spåret, galoppera genom kurvorna, ta ner i trav igen på diagonalen, ny galoppfattning ute på spåret o s v. Åttor är alltid bra för oss - varken Feykir eller jag hinner "fastna" och bli stel när man hela tiden ska byta håll!




Feykir galopperade så lugnt och balanserat idag - även i vänstergaloppen. Förhoppningsvis är det all vår träning i djupsnön som resulterat i ett lite starkare vänster bak!
Som avslutning blev det slutor i skritt - vilket man kanske kan kalla mitt rid-nyårslöfte?!

Inga kommentarer: