fredag 8 januari 2010

- 28 grader!

...var det i morse. M a o ett par grader varmare än igår! :-O Tur att det inte blåser också - köldfaktorn är i princip samma som temperaturen. Feykir har i alla fall vilodag även idag, eftersom mattes personliga köldgräns är passerad med råge!




Men det går ju knappast någon nöd på Feykir, när han kan mumsa hö med grabbarna i hagen på heltid! I morgon ska det visst bli "blidväder" - bara 15 minusgrader mitt på dagen så då blir det förhoppningsvis ridning igen!

Idag har vi föresten investerat i nya vinterdäck till min bil - de jag hade innan hade fått alldeles för många år på nacken.... Eftersom gummi åldras och blir hårt förlorar man massor av fäste med tiden. Jag har fått de nya monterade nu på eftermiddagen, så i morgon kan jag alltså köra säkert till stallet!

Inga kommentarer: