onsdag 25 november 2009

Feykir har tjuvtränat!

I måndags, när jag var i Umeå, red Eva Feykir på sin ridlektion. Sylvia brukar ha ett tema för varje vecka, som hon sedan varierar lite utifrån vilken nivå eleverna i resp grupp är. Den här veckan är temat hoppning. Och nu har alltså Feykir redan tjuvtränat! (Det har i o f s alla ridskolehästarna också - men i min grupp rider de flesta på egen häst så i kväll har Feykir och jag inga ursäkter om vi är sämst...!)

Feykir visade ju i somras att han är en riktig stjärna på löshoppning! Hopptekniken verkade finnas helt naturligt hos honom - och han hoppade HÖGT över varje hinder. (Eftersom hans matte är så feg har vi ju bara skuttat över låga, nedfallna träd i skogen så han har ju inte fått någon större träning precis...) Och i måndags satsade han lika helhjärtat och hoppade HÖGT över hindret även med ryttare på ryggen.

Fast först skulle de trava över cavalettibommar på klossar - och DET hade tydligen varit riktigt spännande! Feykir hade jagat upp sig endel över den nya situationen. Men med en flygledare på ryggen klarar man även riktigt tuffa utmaningar i livet! Och när han lugnat ner sig lite och lyckades "sortera upp" alla benen klarade han i alla fall några gånger att trava över utan att slå i någon bom. Så nu hoppas jag att han har positiva minnen av detta i kväll när det är min tur att sitta i sadeln.

Inga kommentarer: