söndag 20 september 2009

VAR är viktmåttbandet???

Eller "Allmän mobilisering!!!" som min lillebror ropade en gång i tiden när hans badbyxor var försvunna... (själv låg han på kökssoffan med händerna djupt nerstuckna i byxfickorna... ;-) )

Men nu är det alltså mitt viktmåttband som gått upp i rök! Använde det senast i onsdags när jag mätte Lukka efter ridlektionen - och nu hittar jag det inte! Hade det varit i vintras hade jag direkt misstänkt Feykir - men numera innebär ju mina mätningar av honom att han får rejäla portioner kraftfoder så han är ju knappast den skyldige... Och jag kan ju knappast misstänka Lukka heller - senaste mätningen av henne visade 366 kg (lägst hittills) så hade hon velat ha måttbandet ur vägen hade hon också agerat i vintras.

Finns någon arvtagerska till sierskan Saida där ute så får du gärna höra av dig och tala om var måttbandet är!

(Lillebrors badbyxor återfanns föresten den där gången - i kassaskåpet på pappas urmakeri!!! Och, som folklivsfanatikern Job Andersson skulle uttrycka saken: "Än i denna dag ropar västerbottningen "allmän mobilisering" när han har tappat bort något!")

2 kommentarer:

Sivving sa...

"ÄNTLIGEN!",
säger nog alla hästarna i stallet.
"Nu är det slut med pinsamma viktuppgifter på bloggen.
Den som har ätit upp måttbandet är värd lite extra kraftfoder!"

Anna sa...

Hej Sivving! Kul att du läser min blogg! Du måste hälsa så mycket till Rebecka Martinsson att jag går och väntar på en ny bok om henne!

När det gäller måttbandet...hm... får kolla om de verkar ge någon "gräddfil" vid fodringarna... Någon annan än Feykir då - han har ju alltid gräddfil i o m att han är högst i rang. Och i det fallet saknas definitivt motiv - han får ju äta mycket nu just tack vare måttbandet. Kanske kan han istället vara motiverad att hjälpa mig leta?!