söndag 16 augusti 2009

Jag har varit så DUKIGT!!!


Nu är tävlingsförberedelserna i full gång! I går schamponerade jag Feykir och idag har jag putsat och smort min fina sadel riktigt ordentligt. Båda dessa aktiviteter är riktiga "handmördare" så det är bra att göra undan dem i god tid innan tävlingen! Tack vare att jag inte har skimmel längre funkar det rätt hyfsat att tvätta hästen i förväg. I våras åkte jag t o m till Vindur med otvättad häst... men tro det eller ej, jag blev inte diskad ändå! ;- ) Men nu kommer Feykir alltså att vara "tvättad för mindre än en vecka sedan".



Nu känns det REJÄLT i händerna... men det var ju lika bra att passa på när jag ändå hade ganska ont både här och där - skillnaden blir ganska marginell. Det optimala hade förståss varit att även tränset fått sig en omgång - men det kanske blir senare i veckan. Eller också inte... Det är ju faktiskt viktigare att ha händer som funkar på tävlingen än att tränset är nysmort! Egentligen borde jag önska mig "ett presentkort" på tränsputsning av Eva när jag fyller år... Det skulle möjliggöra nysmort träns till Midurtävlingen i alla fall.

Inga kommentarer: