tisdag 16 juni 2009

Ornitologiblogg

När jag körde hem från stallet igår gick mamma stare med fem SMÅ ungar mitt på grusvägen! När jag stannade bilen och klev ur med kameran i högsta hugg sprang ungarna åt alla håll.





Men en av dem stannade faktiskt precis i vägkanten så att jag kunde ta den här bilden. Observera att precis som när jag fotade trastungen på altanräcket så hade jag även denna gång bara kamera utan zoom. Men när jag hade turen att få komma så här nära går det ju bra ändå! Mamma stare uppskattade definitivt inte mitt intresse för hennes söta avkomma - ju närmare jag kom ungen desto mer desperat blev hon i sina försök att distrahera mig genom att flyga runt och skrika.
"Gå inte ut på vägen igen - det är farlig!" sa jag innan jag återvände till bilen och körde hem.

Inga kommentarer: