fredag 22 maj 2009

Det är något som skaver...

När jag och Fia ridit idag kändes min ena ridstövel så obekväm... Det var som om det blivit ett hårt veck just mot ena fotknölen, för det skavde vid varje steg jag tog... Hade lite bråttom för att hinna med färjan, så jag åkte hem med ridstövlarna på. (Den som såg mig skynda till bilen såg antagligen en lätt hälta...) Och döm om min förvåning när jag hemma tar av stöveln och en lång kvist faller ut! Den måste ju ha hamnat i stöveln när vi "böjde och bände" runt träden i början av ridturen!:- )











Linjalen är 17 cm lång...!!! Inte underligt att stöveln skavde! När vi ridit lektion i regnet i torsdags konstaterade Fia att hon hade fullt med grus i sina ridskor. Jag skojade om att det är anledningen till att ridstövlarna uppfunnits - att man ska slippa få grus i skorna när man rider! Men kvistar kan visst inte ens ett par ridstövlar skydda mot! ;- )

Inga kommentarer: