måndag 6 april 2009

Tyvärr...


...det här är enda "smakprovet" från Atlikursen än så länge... övriga bilder dröjer ytterligare... I går när jag kom hem från kursen somnade jag på soffan innan kl 16 och sov ända till kl 18. Åt middag och sedan kröp jag i säng och sov hela natten! :- O


Idag har jag varit på bassängen efter jobbet. Det var varmare i vattnet än på länge - PRECIS vad jag behövde! Var ju inte direkt mjuk och smidig efter helgens kursande... Stannade så länge som möjligt i bassängen och sedan en lååång stund i bastun. När jag kom hem och ätit middag hade jag tänkt uppdatera helgens blogginlägg med bilder. Men nu har jag bara hunnit rensa bort något hundratal - det är fortfarande nästan 1700 bilder kvar - och nu ORKAR jag faktiskt inte mer! Det blir en jättetidig kväll i kväll också!


Undrar verkligen hur jag ska orka tävla när jag blir så här extremtrött av en kurshelg i Mariebäck, då jag inte ens behöver transportera Feykir eller utrustningen... Det är väl alla väderomslagen så här års som aktiverar min värk och gör mig så trött...

Förra våren trodde jag att jag kommit på den optimala förberedelsen inför tävlingssäsongen: jag bokade en resa till värmen i Egypten i början av april. Då fick jag visserligen rejäl "värmebehandling", men vi drog på oss en elak tarmparasit, så det dröjde ett par veckor innan jag orkade rida på allvar igen. I vår blev det därför ingen resa. Håller tummarna för att LCHF-kosten, som hjälp mig så oerhört mycket i vinter, ska lindra även detta skov!

1 kommentar:

Lisa sa...

Vet precis hur trött man blir efter en kurshelg :) Men kul är det, tänk att man aldrig lär sig rida? :)