tisdag 31 mars 2009

Jobbig matte!

Det var mulet på morgonen, men sedan sprack molnen upp och solen tittade fram! Ett par plusgrader var det också - riktigt härligt med andra ord!






Sylvias vakthundar solar i stalldörren.

Jag kom iväg lite sent till stallet idag (skulle rida innan jobbet) så jag hade inte tid att rida så länge. Istället försökte jag hela tiden vara så jobbig som möjligt för Feykir! Red massor av övergångar från öppna i skritt till lååångsam tölt med fortsatt böjning i sidan, nedtagning till öppna i skritt igen och ny övergång till låångsamt tölt med böjning... Samt hade fokus på att sida ordentligt på rumpan, hållan om med skänklarna och DRIVA!

Varvade böjning till höger resp vänster och gjorde även halt några gånger när Feykir försökte komma undan den där jobbiga böjningen i vänstersidan genom att dra iväg i högt tempo istället. På slutet kändes det faktiskt riktigt bra, även i vänstersidan! Vi hann med liiite trav som avslutning innan vi skrittade hem igen.


Feykir fick slafsa med en "gest" kraftfoder medan jag förberedde lunchö vid hagarna. Sedan fick han gå ut i hagen igen och njuta i solskenet, medan jag skyndade hemåt. Nu är det snart dags för jobbet!

Inga kommentarer: