onsdag 31 december 2008

Bloggåret 2008 - en årskrönika i bilder!

Januari


1/1 Feykir 8 år! Nu är han ju faktiskt inte liten längre!!!






Februari




ET-Maria behandlar honom i korset ännu en gång. (Och i maj kan hon sedan konstatera att han är helt återställd och jämnt musklad igen - men det tog 1,5 år!)






Johan fotar en massa vackra vinterbilder! (Varav de flesta tyvärr försvann i en diskkrasch i samband med säkerhetskopiering...)



Mars


På långfredag rider Eva och jag på långtur längs isvägen i Luleå skärgård!







...galopp över de härliga vidderna!



April




Vi får testa Midurs ovalbana på Bodentravet för första gången!



Maj


Vindurs vårtävling, 2:a i T8 (tölt) och 4:a i V5 (fyrgång).



Juni



Midurs invingningstävling. Vi eskorterar landshövdingen, får 5.07 i fyrgångsuttagningen...







...blir fyra i fyrgångsfinalen och femma i töltfinalen.









I programbladet har Handelsbanken sin snyggaste annons någonsin!






Juli



Besök hos finaste Reykur på Örnäs! Hans favorit, blå kammen, var förståss med!












Reykur är ju för "matcho" för att gnägga, men mulen "fladdrar" när han känner igen matte!







Augusti



Fia fotar denna bild på Feykir som vaktar sin "stressiga" flock!






...och på Vindurs hösttävling har våra hästar så här taskiga tävlingsnerver! Visst ser Feykir särskilt laddat ut?! ;- ) Det är förståss han som ligger helt utsträckt till vänster...











I fyrgångsfinalen fick Feykir och jag 5,0 eller 5,5 av alla domarna på allt utom tölten! Vi kom trea på dessa poäng, men en domare hade faktiskt oss som tvåa i både trav och galopp!














I tölten blev vi fyra... så totalt fick vi en röd och en gul rosett!





September




Midurs hösttävling. Nu började jag få lite ordning på tölten!




...vilket resulterade i en blågul rosett i T8!!!








Var även MKT nöjd med vår prestation i fyrgång. Vi fick faktiskt 5.0 eller 5.5 på alla moment av alla domarna under både uttagningar och finaler (både tölt och fyrgång) på denna tävling!


Oktober





Atlikurs x 2. På första kursen sa Atli: "Bitvis ser han riktigt trevlig ut i tölten!"









Fick jobba med trav i lång, låg form. Detta fick vi även i läxa till nästa kurs. Det blev därför tre veckor "muskelbyggartrav" på böjda spår!









...och på Atlikurs nr 2 fick vi beröm för att vi jobbat så bra med traven! Fast nu hade vi nästan glömt det där med tölt... Nåja, det får vi väl "fixa" nästa år?!





November



Pappa och mamma träffade Ingvar Kamprad




December




Dagen efter terminens sista ridlektion skulle jag göra en liten titthålsoperation, gå hem samma dag och vara sjukskriven en vecka. Men det blev en mycket större operation, med buköppning, inläggning, fyra veckors sjukskrivning och låååångt riduppehåll... Det här är på kvällen efter operationen när jag precis lyckats sätta mig upp på sängkanten för första gången. "Skönt att du inte ser lika blek ut längre!!!" utropade Johan. Jag undrar hur jag såg ut när han såg mig direkt efter operationen???





10 dagar efter operationen vågade jag mig ÄNTLIGEN ut så att jag fick klappa Feykir. Och här kunde jag ju nästan gå upprätt igen! Även om det var med små, långsamma steg...






Feykir har jullov och fri tillgång på hö i hagen! :-O





"Lillejul" i stallet med Eva och Emelie 22 december.




30/12: Feykirs oplanerade jullov är slut, Eva rider honom för första gången!










Inga kommentarer: