måndag 15 september 2008

Postens vägar äro outgrundliga...

Den 26 augusti gjorde jag en beställning via internet av en pryl som skulle skickas med post till mig från södra Sverige. Två dagar senare kom ett mejl med en länk där jag skulle kunna följa paketets väg till mig i Luleå. Det visade sig bli överraskande intressant läsning! Samma dag som jag fick mejlet hade paketet kommit till Örebro. Fyra dagar senare, den 1:a september hade paketet (av någon anledning) ankommit till ICA Dorohallen i Örebro, vad det nu skulle där att göra...? Detta fel upptäcktes uppenbarligen senare samma dag, för då kom en notering om att paketet var felsorterat och skulle kunna bli försenat. Det där med den möjliga förseningen skulle visa sig vara dagens understatement...

Sedan var det nämligen "helt tyst" om mitt paket i en hel vecka. Och när ny information tillslut kom visade det sig att paketet - helt otippat - hamnat i Göteborg!!! Jag skulle vilja veta hur Posten AB:s sverigekarta ser ut när ett paket som hamnat i Gävle med ska till Luleå får passera Göteborg "på vägen"...!!! Det var kanske den kartan de behövde titta extra på, för paketet blev kvar i Göteborg i tre hela vardagar och hann sorteras två gånger...

Men nu är det - förhoppningsvis - på rätt väg för efter ytterligare fem dagar har paketet kommit till Ånge. Då är det alltså hela 20 dagar sedan paketet lämnade sin avsändare - ett paket som egentligen skulle nå mig på tre vardagar! Och vi har inte sett slutet än... Det är verkligen tur att jag inte hade beställt en levande bidrottning eller något sådant! :-0

Man ska inte ropa hej förrän Posten verkligen levererat paketet, med andra ord!

Inga kommentarer: