tisdag 2 september 2008

Idag är jag tyst...

...har fått jätteont i halsen, har nästan ingen röst och är jättesnuvig... Börjar efter lunch på tisdagarna och brukar använda morgonen till träning i varmvattenbassängen eller ridning. Men idag var det inte riktigt läge för något av detta... Har bälgat i mig mängder av riktigt varmt te (i o f s riktigt trevligt!) men det kommer fortfarande inte mycket ljud när jag försöker öppna munnen... Blir nog tvungen att stänga av min telefon på jobbet idag och be kollegorna vidarebefodra kundernas uppdrag per mejl...

Måste SKYNDA mig att bli av med den här förkylningen för i morgon börjar ju ridskolan för mig och Feykir! Jag red senast på ridskola i slutet av 70-talet, på gamla K4 i Umeå. Det var fortfarande väldigt militäriskt, så jag hörde aldrig någonsin talas om halvhalter "och annat tjafs" - men fick öva oerhört mycket på "vänd snett igenom" och "vänd rätt upp"... Dessutom var jag någon halvmeter kortare då, men red ändå stora halvblod... om jag minns rätt var jag rädd mest hela tiden (men ville ändå rida.) Min come back som ridskoleryttare kommer förhoppningsvis att bli väldigt annorlunda!

Inga kommentarer: