fredag 19 september 2008

I morgon är det Midurtävling!

Dagarna innan en tävling brukar jag alltid ångra att jag anmält mig... Under veckorna hinner jag bli så TRÖTT att jag bara längtar till helgen då jag i värsta fall tillbringar en heldag i sängen. Att då utsätta sig för all den stress det innebär (för mig i alla fall) att tävla kan kännas minst sagt avskräckande... Dessutom vet jag ju aldrig hur ont jag kommer att ha... Men när det väl är tävlingsdags så är det ju så ROLIGT!!! Och om jag skulle vänta till en dag då jag inte var trött - då skulle jag väl aldrig få han något roligt?!

I kväll ska vi köra hästarna till Bodentravet, provrida banan lite och installera dem i de fina gäststallarna. Förra gången vi tävlade i Boden passade jag på att tvätta Feykir på fredagkvällen också. De har stora spolhallar i gäststallen - så man kan säkert tvätta i alla fall 15 hästar samtidigt! Jag får se hur jag gör i kväll... det beror på hur det känns i händerna.

Hade i alla fall tänkt tvätta Feykir när jag ridit klart på söndag. Om vi går till final så kommer vi att ha avverkat båda våra klasser redan innan lunch - så jag har gott om tid att tvätta honom under lunchpausen. (Då missar jag ju inga andra klasser heller!) Så skulle han hinna torka i boxen och sedan skulle jag klippa honom när jag kommer tillbaka till Mariebäck. Det vore ju ett unikt tillfälle att ha honom både ren och torr innan klippningen! Det var bara en liten hake... jag hade gjort mig till och lämnat in klippmaskinens skär på slipning, de skulle ha varit klara idag men är försenade! Det blir inte alltid som man tänkt...

Nu ska jag snart äta lite tidig middag och sedan åka till stallet för att packa det sista, lasta Feykir och Funi och åka till Boden! Och nu känns det nästan bara roligt!

Inga kommentarer: