måndag 1 september 2008

Hästeländet töltar ju!!!

Här har jag "lullat på" med lösgörande övningar i all oändlighet för att på det sättet leta fram tölten i min häst. Och så visar det sig att bara jag sitter på rumpan, håller ihop fram och petar till lite med pisken i rumpan så töltar hästeländet - och töltar och töltar och töltar...!!! Han har ju bara LURAT mig hela tiden och jag har låtit mig luras att inte ställa några krav! Men nu är det slut med den saken!

TÖLTADE längs bilvägen ända bort till korsningen vid sjön. Gjorde halt för att pusta ut och sedan TÖLTADE vi tillbaka hem, fast i kortare intervaller då jag även försökte rida ihop formen lite bättre.

No more mrs Nice Girl - här ska RIDAS i fortsättningen. Och därmed TÖLTAS!!!

På onsdag börjar vi i ridskolan Feykir och jag. Borde jag kanske göra i ordning en skolväska?! ;-)

Inga kommentarer: