torsdag 21 augusti 2008

Nu blir det ridskola!

Har väl aldrig varit så glad för en faktura förut, som idag, när jag fick beskedet att jag och Feykir har fått plats i Sylvias ridskola till hösten!!! Anmälde i våras att jag skulle vilja göra som Fia, d v s vara med i en av ridskolegrupperna men rida på egen häst. Och idag kom beskedet att jag får plats - t o m i den grupp jag helst ville (där bl a Fia och Kristin rider.) Så suveränt det ska bli att få rida för instruktör varje vecka hela hösten! Då kommer jag ju att få massor av hjälp att jobba med sitsen t ex!

Nu måste jag återgå till att packa inför helgens tävling! För jag åker till stallet direkt efter jobbet i morgon för fortsatt resa ner till Skellefteå. Det är lite mindre än vanligt att packa den här gången, för vi ska faktiskt bo på hotell (!!!) så man behöver ju varken lakan eller handdukar. Däremot får man packa badkläder så att vi kan utnyttja hotellets relax. Anna M har nästan bara pratat om relaxen den senaste veckan! ;- )

Det är samma hotell som vi åt ryttarmiddag på förra året så jag vet att man kan låna dator med internetanslutning i receptionen. Förra året kunde jag därför uppdatera bloggen mitt under brinnande ryttarmiddag på lördagkvällen. I år kommer jag alltså förhoppningsvis att ha ännu större möjligheter att uppdatera eftersom vi ska bo på hotellet! Det kommer att vara rena Midur-invasionen faktiskt, tror att alla Miduriter ska bo där. KUL!

Håll nu tummarna för oss allihopa - det behöver vi!

Inga kommentarer: