måndag 4 augusti 2008

Jag = en exemhäst?!


Sådan häst - sådan matte?!


Jag har aldrig haft några problem att förstå hur jobbigt det är på sommaren för Reykur och alla andra exemhästar... Jag är nämligen också allergisk mot mygg och knott... Varje bett sväller upp till en stor böld och kliar hysteriskt i minst en vecka - trots dubbel dos allergimedicin! När jag får de första betten i början av sommaren är det alltid allra värst. I år hann jag bara få några myggbett i juni, innan det blev så torrt att insekterna nästan försvann. Men när vi, på väg hem från Skåne, besökte Johans brors sommarhus på Singö i Stockholms skärgård fick jag MASSOR av myggbett som har kliat VÅLDSAMT!!! Nu har de dock slutat klia till slut och jag hoppas att min "exemsäsong" är över för den här gången.


För exemhästarna är det stor skillnad var i landet de bor - exemsäsongen söderut är flera månader längre än här uppe hos oss. Då känns det bra att veta att Reykur får tillbringa nätterna inomhus på Örnäs, så han får en chans att vila ordentligt!

Inga kommentarer: