torsdag 28 augusti 2008

40 år ung Woodfieldrockägare!!!



Det jag önskade mig allra mest idag, efter att ha varit TRÖTT hela veckan, var en sovmorgon! Bara därför vaknade jag vid 04 av värken... men efter en lååång och vaaaarm dusch somnade jag om och sov till kl 09! UNDERBART! Johan kom med frukost på säng - det äääälskar jag!!! Och jag fick dessutom en ny väckarklocka, av modellen "gryningssimulator". Den har en lampa som succesivt lyser mer och mer fram till dess man ska vakna och man kan dessutom kombinera med ljud, t ex ljudet av havsvågor. Tillverkaren lovar t o m bättre morgonhumör - vi får väl se hur det blir med den saken...

Efter att ha velat fram och åter sedan 2003 hade jag tillslut bestämt mig för att köpa en Woodfieldrock. Då visar det sig att rocken har slutat tillverkas - så det är inte ens säkert att det finns någon kvar till mig... Det dröjde en vecka innan jag tillslut fick besked att det fanns en grå och en grön kvar i min storlek... Jag har aldrig sett någon grå, så jag valde den gröna för den visste jag var fin!




...och idag kom den!!! Nu får det bli vilket busväder det vill i vinter - med den här rocken kommer jag inte att frysa! (Den är så fiffig att den täcker hela bakdelen på hästen - så att man får ta del av all värme från hästen när man rider!)

Inga kommentarer: