torsdag 3 juli 2008

Ryssvärme??!!

Helt plötsligt har vi jättevarmt!!! När jag kom hem från jobbet 18,30 idag var det fortfarande 27,5 i skuggan! Johan var redan hemma och hade packat en picknickkorg så vi åkte ner till stranden och åt middag! (Det är bara knappt 15 minuter med cykel från oss ner till stranden - inte strandtomt precis, men ganska bra ändå!) Varma sommarkvällar brukar vi ofta äta middag där. Ofta när vi kommer ner är den full av gnälliga barn och irriterade föräldrar - som antagligen är trötta och hungriga efter en lång dag av sol och bad - för ganska snart brukar de flesta av dem åka hem. Men den här gången var vi faktiskt helt ensamma! Det var oerhört avkopplande att sitta där på filten och lyssna till vattnets skvalpande medan vi tuggade i oss picknickkorgens innehåll.

Det har passat riktigt bra att vara hästledig de här veckorna, för våra företagskunders halvårsskifteshysteri håller fortfarande i sig vilket medför mkt intensiva dagar på jobbet. De senaste tre veckorna måste jag ha hanterat kreditpropåer på sammanlagt minst 200 mkr! (Och, för tydlighetens skull, inte i ett enda fall har jag sett till minsta krona i kontanter - det är bara siffror på en datorskärm.) Men förhoppningsvis hinner det lugna ner sig lite under nästa vecka så att jag hinner känna att jag har koll på läget innan det är dags för semester.

Och nästa vecka hoppas jag verkligen att jag rider Feykir igen! På söndag är det två veckor sedan jag var i stallet sist... Jag hade ju kunnat åka dit även om jag inte ska rida, men det är lättare att minimera ridabstinensen om jag inte ens låtsas om att jag har en häst...

Inga kommentarer: