lördag 21 juni 2008

Axa:s produktutvecklare läser tydligen mig blogg...

...för istället för att komma med något eget har de nu lanserat en proteinshake i flaska! Såg den här om dagen i mataffären och den kostade nästan 20 kr för ett par deciliter! Då blir det mycket billigare att göra egen efter mitt recept!!! Jag har inte provsmakat Axa:s plagiat, men kan i alla fall intyga att min är jättegod!

MEN en viktig sak, som jag tror att jag glömde skriva när jag beskrev receptet här i bloggen, är att den blir allra godast om den får några timmar (i kylskåp) på sig. Om jag ska dricka den när jag åker från jobbet till stallet en eftermiddag så gör jag den helst redan kvällen innan. Eller senast samma morgon. Det har med mjölkpulvret att göra.

Fick lära mig knepet av en man som skrivit en bok om mat under fjällvandringar, på temat "våga vägra frystorkat". Han hade knep för att t o m kunna ha färskt kött med sig! Mjölk hade han med i form av mjölkpulver, men betonade att om man skulle använda mjölken en morgon skulle man blanda mjölkpulvret med vatten redan kvällen innan. Och om man skulle ha den på kvällen skulle man blanda redan på morgonen. Eftersom detta gör så mycket för smaken på mjölken. Och detsamma gäller alltså i allra högsta grad när man ska göra en riktigt god proteinmilkshake!

För er som missade receptet - läs inlägget "Från tävlingsexperten" publicerat i slutet av maj!

PS: Över 2000 träffar den senaste månaden!!! TACK än en gång, alla som läser! Det är verkligen fantastiskt att ni är så många!

Inga kommentarer: