torsdag 3 april 2008

Inte ett aprilskämt?!

Feykir har ledigt idag - och jag har tränat i varmvattenbassängen på morgonen och stretchat (rid-)musklerna. Idag tyckte t o m jag att det var varmt och skönt i bassängen (det varierar lite och jag som mår så bra av värme har helt andra önskemål än t ex personer med hjärtbesvär som också tränar där...) Dessutom satt jag länge i bastun efteråt - har kommit på att den annars så "trögstretchade" höftböjaren blir mer sammarbetsvillig i bastun - så nu känner jag mig som en kokt potatis! ;- ) Det får bli några stora koppar te nu så att jag piggnar till innan jag ska börja jobba - då måste jag ju kunna TÄNKA också...

Det är inte bara Feykir som är ledig föresten, utan även Fia som åkt utomlands på sol- och badsemester. Härligt! Hon åkte i går morse och när jag red Feykir igår kunde jag konstatera att även Fias häst Lukka njöt av att ha "semester" - hon låg ute i hagen i solen och såg väldigt avslappnad ut! Fast när kvällens första ridlektion sedan drog igång stod hon vid staketet och tittade på - hon hade väl "teorilektion"?! ;- )










Även om det varit milda temperaturer den senaste tiden har snön ännu inte släppt greppet om Norrbotten. För att illustrera detta lägger jag in några ytterligare bilder från långfredagens härliga ridtur ute på havsisen. (För ev nytillkomna läsare rekommenderar jag att leta upp fler bilder från denna härliga ridtur - de är inlagda från långfredag och några dagar framåt!) Idag får vi njuta av bilder på Sillen och Eva.
I tisdags ringde jag föresten och pratade med min storebror, som fyllde år då. Han berättade att han och hans fru ska gå "häst- och ridkurs" nu på lördag. Det skulle verkligen vara en högoddsare när som helst (ja, kanske inte att hans fru skulle gå på ridkurs, men definitivt att Per skulle göra det) och nu var det dessutom första april så jag var HELT säker på att han skojade med mig! Men han intygade att det faktiskt var sant. Mitt stora hästintresse har gått i arv till deras dotter Linnéa som rider på ponnyridskola sedan flera år tillbaka. Och nu skulle det vara en kurs för ridelevernas föräldrar - för att de förhoppningsvis ska kunna känna sig lite mer bekväma tillsammans med hästarna. En mycket bra idé tycker jag!



Inga kommentarer: