fredag 21 december 2007

Äntligen hemma!

Feykir verkade faktiskt ha saknat mig - för när jag ropade på honom i hagen idag kom han direkt!



Är fortfarande groggy efter resa och tidsomställning, men längtade så efter Feykir att jag självklart ville rida en sväng! Dessutom är det lättare att ställa tillbaka till svensk dygnsrytm om man hinner vara ute i dagsljuset en stund. Det är verkligen ett trist väder vi kommit hem till... +7 grader... Det ligger fortfarande lite snö kvar i skogen och så, men vägarna är rena isgatan. Det ser verkligen extremhalt ut när isen är blöt och jätteblank, men hästarna får ju bra grepp med broddarna eftersom isen blivit lite porös.



Feykir verkade tycka att det var jätteskönt när jag borstade av honom. Trots att han är klippt i två omgångar har han ganska tjock päls och den kan säkert klia i den här värmen! Red bara en kortare sväng idag, på två skogsvägar ovanför stallet. Varvade först trav & galopp - härligt att få rida Feykirgalopp igen!!! Avslutade sedan med lite tölt också innan vi skrittade hem. Feykir skötte sig mycket bra idag - inga monster i farten uppenbarligen. Jag var väldigt nöjd efter ridturen - det är så härligt att få rida! Feykir verkade också nöjd efteråt - han fick ju sitt kraftfoder!



Här ser ni "rabies-Feykir" på spaning i skogen (med reflex på nosgrimman)

Inga kommentarer: