lördag 20 oktober 2007

Till minne av sällskapshästen


Letade runt på datorn och hittade den här bilden från min första sommar med Feykir - d v s sommaren 2005 då han ÄNTLIGEN flyttat upp till mig i Luleå. (Jag hade köpt honom redan som 1,5 åring, men han bodde kvar nere hos Nina K till sommaren då han fyllt 5.) På den här tiden var han fortfarande en riktigt mysig "goshäst"! Efter alla år med Reykur - vars utgångspunkt är att människor är otäcka till dess motsatsen bevisats (och detta måste bevisas varje dag, även avs matte) - var det jättemysigt med en "sällskapshäst"!!!

Numera är dock Feykir inte alls sådan längre och tyvärr var det nog jag som förstörde honom... Första sommaren han var hos mig så hade jag inte så mycket tid att pyssla och gosa med honom, eftersom jag dessutom hade Reykur, vars exem krävde väldigt mycket pyssel.... Feykir fick dock var i ögonen av flugorna så dem tvättade jag varje dag - något han INTE tyckte om! Vad lärde han sig av detta? Jo, att när matte ska "pyssla" så är det något obehagligt på gång...

Hm... nu brukar jag passa på att klia honom ordentligt om jag märker att han vill det - för att jag förhoppningsvis tillslut ska få min "sällskapshäst" tillbaka!

Inga kommentarer: