tisdag 18 september 2007

Sitt rakt i sadeln eller drunkna!

Morgontrötta Anna var hos sjukgymnasten före kl 8 i morse! Jag är allra stelast på morgnarna och ville att hon skulle få se när det var så illa som möjligt. Fast naturligtvis var jag inte på långa vägar så stel som förra veckan...

Efter en undersökning fick jag prova ett nytt program för träningen i varmvattenbassängen. Har tragglat mitt gamla träningsprogram två gånger i veckan sedan mars-03 så det kändes som att det var på tiden med något nytt! Fick bl a flera övningar för att träna bålstabiliteten, vilket förhoppningsvis kommer att hjälpa mig att sitta rakare i sadeln. Fick t ex sitta på en skumgummiorm och "cykla" med benen. MYCKET effektivt - man märkte direkt om man råkade hamna snett till höger (som jag hela tiden gör på hästryggen) och fick jobba som en galning för att inte hamna under vattenytan!

Så här efteråt känns det verkligen i kroppen... Det är nog främst p g a undersökningen - hon måste ju belasta lederna på olika sätt för att få veta i exakt vilka lägen jag får ont just nu... Hoppas det känns bättre i morgon - för då vill jag väldigt gärna rida min fina häst!

Inga kommentarer: