lördag 4 augusti 2007

Oj, så många tjejer!!!

När Feykir och jag var på väg ut på dagens ridtur och passerade Sylvia & Jannes hus fick vi se en häst som gick lös på gräsmattan. "Ska du verkligen vara där?" undrade jag och red lite närmare. Då kom plötsligt hela stoflocken - någon hade gått igenom tråden och nu följde alla de andra med till det där gräset som definitivt var mycket grönare på utsidan av staketet! Feykir blev mycket upplivad av alla tjejerna! Jag satt av och funderade hur jag skulle få kontakt med någon i huset... Jag ville inte släppa taget om Feykir men tyglarna var inte tillräckligt långa för att jag skulle kunna hålla kvar i dem och ändå nå ytterdörren. Skulle jag försöka få med mig Feykir upp på bron?! Men precis då kom Anna M ut och problemet var löst. Hon vaktade stoflocken medan jag gick ner till stallet och band fast Feykir samt hämtade ett gäng grimmor. Vi ledde ner stona till sin vinterhage, fyra i taget och när det bara var två kvar kom de faktiskt springande efter själva.

När Feykir och jag än en gång gav oss iväg på ridtur var han väldigt spänd och förväntansfull när vi skulle passera Sylvia & Jannes hus igen - "Det är ju här det brukar springa runt en massa tjejer!"

Red ca 1 timme i fyra gångarter och han kändes trevlig. Tycker det var lättare att få honom att jobba avslappnat i låg form med sträck överlinje i tölten, än innan senaste ET-behandlingen. Vi hittade en ny skogsstig som vi red också - sådant piggar alltid upp!

Inga kommentarer: