fredag 10 augusti 2007

Luleå vann solligan - igen!!!

Red Feykir efter jobbet. Galoppträning på banan med boots. Började med högergaloppen eftersom den är lättare. Riktigt härligt! Men vi får jobba båda två för att maximera den... jag började känna av mjölksyran i benen... och det alltså redan innan vi börjat med vänstergaloppen som kräver så mycket mer... Upptäckte till min glädje att vi har hamnat i en positiv cirkel när det gäller vänstergaloppen: han har lättare att ta i med vänster bak nu när han är behandlad igen. Då blir han mer balanserad och behöver inte springa så fort i kurvorna för att hålla balansen. Och när han inte springer så fort har jag lättare att behålla vikten inåt - så att jag inte stör honom för mycket. Varför han har ännu lättare att balansera sig och slappna av, o s v. Han kändes hela tiden mjuk i innersidan även i vänstervarvet och bitvis fick jag honom att söka sig nedåt i galoppen även där - kul!

På kvällen firade Johan och jag Luleås seger i årets solliga genom att åka turbåt ut till en av öarna i Luleå skärgård där Klubbvikens havsbad ligger. Vi hade hyrt en liten tvåbäddsstuga över natten. Stugorna är små, men jättemysiga! De ligger precis vid strandkanten, men fönster ut mot vattnet och när man ska sova hör man vågorna som kluckar. Som att sova i en båt! Kvällen var alldeles underbar med en varm sol och vi satt nere vid gästhamnen och tittade på båtar som kom in eller gick ut, samt alla som passerade på farleden utanför. Härligt!

Inga kommentarer: