lördag 19 maj 2007

Arg Anna rider bättre!!!

I dag har det ösregnat nästan hela dagen och blåst så att trädgårdsmöblerna åkt runt på altanen... Inget höjdarväder för en reumatiker precis! På kvällen när jag skulle rida gjorde dock regnet ett uppehåll. Däremot blåste det fortfarande väldigt mycket. Feykir hade vilodag igår - INTE en bra kombination med dagens kraftiga vindar...





I vanliga fall har jag en mycket lång stubin (alldeles FÖR lång kan jag tycka ibland) men nu hade vi inte ens hunnit ner på bilvägen innan jag var riktigt ARG! Feykir var nämligen helt hopplös, hoppade och kastade sig... När vi sedan skulle passera på vägen över bäcken (som vi gör varje gång vi rider) fick han för sig att den var jättefarlig. Han kastade sig runt så att det blev djupa spår i grusvägen och försökte springa hem i full karriär...





När jag fått stopp på honom och kunnat vända tillbaka konstaterade jag, med ilskan rykande ur öronen på mig, att idag gällde det verkligen att hålla honom rejält sysselsatt så han inte hade tid att hitta på mer dumheter! Alltså jobbade vi med samlad tölt där bakbenen hela tiden måste vara mycket, mycket aktiva. Ingen mesridning här inte, utan arga matte jobbade på med mycket drivning och halvhalter. På hemvägen red vi tempoväxlingar i tölt istället. Det var inga problem att öka idag - han ville bara springa och springa. Kunde konstatera att han töltade RIKTIGT bra idag - trots att vi lämnat bootsen hemma. Jag borde nog vara arg lite oftare!!! ;- )



Kvällsfodrade innan jag åkte hem.










Kvällsmat i vallackhagen.